ترفندهای سئو با ابزارهای رایگان

ضروری ترین ابزارهای سئو سایت 【21 ابزار رایگان + ایرانی】

با بهبود سرعت سایت، می‌توانید تجربه کاربری را افزایش داده، نرخ پرش را کاهش داده و در نهایت، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. خوشبختانه، پلتفرم‌های متنوعی برای تست و بهبود سرعت سایت وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن اقدام کنید. یکی از ابزارهای سئو گوگل و آنالیز سایت توسط گوگل، سرچ کنسول است که به عنوان ابزار رایگان یا "google free seo tool" است. نظارت و بررسی بک لینک های سایت یکی از مهمترین فعالیت‌ هایی است که متخصصان سئو و مدیران سایت باید برای بهبود سئو سایت خود در موتورهای جستجو انجام دهند. Ahrefs از بهترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو که به بررسی بک لینک های سایت می پردازد. پیاده‌ سازی تکنیک‌های بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو با  Ahrefs بسیار آسان تر انجام ‌می‌شود.

یکی از بهترین ابزار Google Keyword Planner است که کار کردن با آن بسیار آسان است. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید یک اکانت در گوگل ادز بسازید تا اطلاعات کاملی در مورد کلمات کلیدی به دست آورید. ابزار CanIRank در بررسی این‌ که آیا می‌توانید برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول نتایج جست‌وجو دیده شوید و رتبه بگیرید کاربرد دارد. این ابزار از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کند و پیشنهاداتی در مورد چگونگی هدف‌گذاری برای کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. همچنین امکان نمایش کلمات پیشنهادی، میزان حجم جست‌وجو و سختی کلمات در این ابزار وجود دارد. یکی از مواردی که باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید روی بهینه‌‌سازی سایت خود کار کنید، استفاده از ابزارهای سئو است.

این ابزار خودش مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف است که هر کدام برای یک بخش خاص از سئو کاربرد دارند. این ابزارها شامل Moz Bar، Moz Pro، و Link Explorer هستند و مرتب بروزرسانی می‌شوند تا با آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل همگام باشند. بعد از زدن Generate report این ابزار نتایج را به شکل زیر به شما نمایش می‌دهد، اسکرول که بکنید، گزارش کاملی از هر کدام از این بخش‌ها با جزئیات خواهید دید. برای استفاده از این ابزار در قدم اول شما باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید و حساب شما فعال باشد. در این صورت است که می‌توانید به رایگان از کیورد پلنر بدون محدودیت استفاده کنید. با استفاده از این ابزار هرچقدر بیشتر کاوش کنید به اطلاعات بیشتری خواهید رسید.

شرکت گوگل با اصلاح و بهینه سازی اخیر این ابزار، ویژگی‌ها، اطلاعات و گزارش‌های جامع‌تری را جایگزین قابلیت‌های نسخه قبلی خود کرده است. در آژانس دیجیتال مارکتینگ سمفونی ، ما به قدرت دگرگون کننده نوازنده های یک سمفونی ، برای رشد اعتقاد داریم.باور داریم بازاریابی یک سمفونی است، باید مراقب ضرب اهنگ باشی تا قطعه خودش ساخته بشه. به همین دلیل ما در دیجیتال مارکیتنگ، دیجیتال برندینگ و تبلیغات آنلاین، رهبری سمفونی این موسیقی رو به عهده گرفتیم. ما برای استعدادها و تخصص منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم ارزش قائل هستیم و ابزارها و منابع مورد نیاز برای رشد و پیدایش پتانسیل کامل اعضا را فراهم می کنیم. ما با هم، استراتژی‌ها و راه‌حل‌های متناسب با اهداف مشتریانمان را ایجاد خواهیم کرد و آنها را به سوی رشد سوق می‌دهیم. در تصویر بالا بعد از آنالیز سایت، نشانی 3 لینک شکسته نمایش داده شده.

با کمک این ابزار سئو سایت می توانید سرعت سایت خود را بررسی کرده و در صورت وجود خطا با کمک راهکارهایی که ارائه می دهد، آن را رفع کنید. در محتوا افزایش سرعت فروشگاه وردپرسی با GTmetri به طور کامل استفاده از این ابزار را آموزش داده ایم. با کمک این ابزار می توانید کلمات کلیدی اشتراکی را پیدا کنید، رتبه بندی سایت را ببینید، لینک های داخلی سایت و همچنین کلمات کلیدی برتر را نیز مشاهده کنید. سلام، خیلی خوب بود که ابزارهای ایرانی معرفی کردید، هر سایتی میریم ابزار خارجی معرفی میکنن و قابل استفاده هم نیست.من این ابزارهایی که گفتید رو رفتم بررسی کردم و میخوام تجربه ام رو بگم. اگر بگویم مهم‌ترین ابزار سئو، همین سرچ کنسول به هیچ عنوان دروغ نگفته‌ام. یعنی اگر سایت‌تان را در آن ثبت نکنید، به طور کلی با مشکلات زیادی در سئو کردن سایت روبرو می‌شوید.

زیرا این ابزار، ابزاری رایگان و قدرتمند است که به سئوکارها و صاحبان سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا عملکرد وب‌سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل به‌طور دقیق بررسی و بهینه‌سازی کنند. گوگل سرچ کنسول یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو میباشد که توسط کمپانی گوگل ارائه می شود. این ابزار اطلاعات و آمار بسیار ویژه و دقیقی را به زبان ساده به سئو کاران و افراد فعال در حوزه وب مستر قرار می دهد. قسمت داشبورد Google Search Console اطلاعات ساده و اجمالی در مورد وضعیت سایت نمایش می دهد که فهم آن بسیار ساده است. یکی از ابزارهای کاربردی حوزه دیجیتال مارکتینگ و البته سئو که در خارج از کشور بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار Marketing Miner است.

از بین ۱۰ قابلیت رایگانی که Ahref ارائه می­ کند، قابلیت­ های backlink checker و keyword generator موارد مورد پسند من هستند. همانطور که در تصویر بالا مشخص است، این ابزار چندین نمره مختلف به سایت شما می‌دهد. این نمره‌ها بر اساس سرعت سایت، فاکتورهای مد نظر گوگل در Core Web Vitals و... Screaming frog در نسخه رایگان به شما اجازه می‌دهد سایت‌هایی با 500 صفحه را بررسی کنید. اما اگر سایت‌تان صفحات بیشتری دارد باید به سراغ نسخه پولی‌اش رفته و آن را خریداری کنید.

این ابزار به شما امکان می‌دهد وب‌سایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند. همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار می‌دهد. سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وب‌سایت‌های فارسی‌زبان طراحی شده. با کمک این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آن‌ها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. اطلاعاتی که این ابزار ارائه می‌دهد شامل حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و پیشنهاد قیمت برای هر کلیک (CPC) است. این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا کلمات کلیدی مناسب‌تری برای محتوای خود انتخاب کرده و حتی استراتژی تبلیغاتی موثرتری تدوین کنید.

بر اساس این لینک،‌ این ابزار برای تعیین رتبه­ ی یک وبسایت استفاده می ­شود درحالی که Ahref از Domain Rating (DR) بهره می ­گیرد تا میزان قدرت کلی backlink profile را اندازه­ گیری کند. مواردی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در واقع هر کدام از فاکتورهای Core Web Vitals هستند که به تازگی به سرچ کنسول اضافه شده و بالاتر هم در موردشان صحبت کردم. این ابزار بدون هیچ دشواری خاصی، به شما اجازه می‌دهد از یک کلمه تعداد بسیار زیادی کلمه جدید پیدا کنید. نکته مثبت اینجاست که keywordtool هم از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و هم کلمات بسیار زیادی را برای‌تان می‌سازد. به دلیل گزارشات کامل و مفید، Botify یکی از کارآمدترین ابزارهای تحلیل محسوب می‌شود.

ابزارهای رایگان برای بهبود سئو، نرم‌افزاها و حتی افزونه‌هایی وجود دارند که با افزودن یکURL ، می‌توانید سایت خود یا رقبا را مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات ضروری و کاربردی را مشاهده کنید. یکی از موارد مهمی که باعث می‌شود به روشی ساده بتوانید روی بهینه سازی سئو سایت خود کار کنید، استفاده از ابزارهای رایگان برای بهبود سئو است. ابزارهای بهبود و آنالیز سئو کمک می‌کنند تا شما بهتر بتوانید سایت‌ را تحلیل کنید و اقدامات مناسب را برای سایت خود انجام دهید. گوگل سرچ کنسول اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه نمایش وب‌سایت در نتایج جستجو، کلمات کلیدی که کاربران را به سایت هدایت می‌کنند و مشکلات فنی موجود در سایت ارائه می‌دهد. تا حدی که با استفاده از گوگل سرچ کنسول، کاربران می‌توانند نقشه‌های سایت را برای گوگل ارسال کنند، خطاهای خزیدن را شناسایی کنند و به بهبود ایندکس شدن صفحات خود کمک کنند. به دنبال ابزاری حرفه‌ای برای تحلیل عمیق سئوی سایت خود هستید؟ SEObility را امتحان کنید.

از راهنمای صوتی تلفن همراهمان گرفته تا استفاده از اپلیکیشن مسیریابی برای پیدا کردن راه‌ها و مسیرهای پرترافیک. در واقع هوش مصنوعی در حال دگرگون کردن زندگی ما و تمام صنایع است؛ بدیهی است که صنعت سئو و تولید محتوا هم در این میان بی‌بهره نمانده‌اند. از ویژگی های اصلی این نرم افزار می توان به محیط کاربری آسان و راحت آن اشاره کرد. بعد از نصب این نرم افزار در قسمت بالایی نرم افزار، آدرس وب سایت خود را واردکنید تا عمل خزیدن آغاز شود. در صورت استفاده از محتوای وب‌سایت بدون دادن لینک مستقیم، محتوای شما هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی به فرم DMCA گزارش خواهد شد. برای یافتن آن‌ها، به سایت یودمی بروید و دوره‌های رایگان را انتخاب کنید.

تمامی بخش‌های این ابزار کاملا رایگان هستند و نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستید. احتمالا خودتان می‌دانید، تحقیق کلمات کلیدی فرآیند پیدا کردن کلمه‌های کلیدی برای سئو کردن‌شان در سایت است. در این فرآیند وجود ابزارهایی که از کلمه مورد نظر شما تعداد کلمات مرتبط زیادی می‌سازند، بسیار کار را آسان می‌کنند. سایت ماز به دلیل محتواهای ارزشمندی که در زمینه سئو منتشر می‌کند و همینطور ابزارهای مختلف، یکی از مرجع‌های بزرگ و معتبر در این حوزه است. ابزار این وب سایت در نسخه رایگان، یک‌سری اطلاعات ارزشمند در مورد سئوی سایت مورد نظر، مخصوصا بخش سئوی خارجی و همینطور داخلی به شما می‌دهد. GTMetrix یک سیستم گزارش گیری از سرعت صفحه سایت است که آن را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کند و گزارشی عمیق و مفصل در اختیار متخصص سئو قرار می‌دهد.

تنها مدتی به آن زمان بدهید تا داده‌های موجود را جمع‌آوری کند، سپس فرآیند بررسی را آغاز کنید. این‌ها فقط کلیاتی از ابزار گوگل آنالیتیکس گوگل است که هرکدام زیرمجموعه‌های کاملی از داده‌ها را در اختیار شما می‌گذارند. در مقاله «راهنمای کامل گوگل آنالیتیکس» آموزش کامل این ابزار را بخوانید و ریز به ریز با هر بخش آشنا شوید. چه سایت شما در صفحه شش گوگل باشد که مثل شبکه چهار کسی نگاهش نمی‌کند و چه رتبه یک باشید و آن بالا بالاها برای خود پادشاهی کنید. شما می توانید از اپراتورهای جستجوی گوگل برای یافتن فرصت های پست مهمان، فرصت های لینک دهی داخلی، چشم انداز لینک و غیره استفاده کنید.

با استفاده از ابزارهای وب مستر Ahrefs، می توانید بر سلامت سئوی وب سایت خود نظارت کنید، ببینید چه کسی به شما لینک می دهد و از رتبه وب سایت خود در گوگل مطلع شوید. یکی از فاکتورهای دیگری که تاثیر زیادی در بهبود جایگاه سایت و جلب نظر کاربران دارد، سرعت بارگذاری سایت است. علاوه بر این، توصیه هایی را نیز توضیح می دهد که سرعت سایتتان را بیشتر کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است آدرس سایت را در باکس مربوطه وارد کنید. نتایج مورد نظر در صفحات مختلف به شما نمایش می دهد که به راحتی می توانید این داده ها را بررسی نمایید. این ابزار مشکلات موجود در سایت را نمایش می دهد و به همین دلیل به صورت هدفمندتر می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

اگر به دنبال ارتقای رتبه وب‌سایت خود در نتایج جستجوی گوگل هستید، شرکت داده پردازی فراتک بهترین انتخاب برای شماست. تیم طراحی وب سایت و کارشناسان سئوی فراتک با ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصصی، تضمین می‌کنند که وب‌سایت شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رتبه‌های برتر گوگل دست یابد. با بهره‌گیری از استراتژی‌های سئوی هدفمند و تحلیل دقیق رقبا، ما به شما کمک می‌کنیم تا در بازار رقابتی امروز، از سایر رقبا پیشی بگیرید و به اهداف کسب‌وکار خود دست یابید. ابزار‌های رایگان سئو برای تحلیل و بررسی دقیق رفتار کاربران در وب‌سایت شما هستند. این ابزارها با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مختلفی مانند تعداد بازدیدکنندگان، صفحات مشاهده شده، مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحات، منابع ترافیک و...

ابزارهای سئو به عنوان دستیاران قدرتمند سئوکاران، امکان بررسی دقیق و عمیق تمامی جوانب یک سایت را فراهم می‌کنند. از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا ابزارهای بررسی سرعت سایت و بک لینک‌ها، هر کدام نقش مهمی در بهبود سئو سایت ایفا می‌کنند. در این مقاله، انواع مختلف ابزارهای سئو سایت و کاربرد هر یک را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. گوگل آنالیتیکس یک ابزار ارزشمند است که استفاده از آن برای هر متخصص مارکتینگ ضروری است. این ابزار داده‌های مفید زیادی درمورد سایت‌ شما مانند تعداد بازدید، منابع ترافیک و … را ارائه می‌دهد. با اطلاعات دقیق Google Analytics (لینک را با فیلترشکن باز کنید)، بازاریاب‌های دیجیتال می‌توانند استراتژی محتوای خود را تعیین کنند یا آن را تغییر دهند.

اگر نمی‌دانید چگونه بهترین نوع انکر تکست و کلمه را برای لینک‌های خود انتخاب کنید، ابزار The Anchor Text Suggestion Tool by Linkio در خدمت شماست تا این کار را انجام دهد. با استفاده از این ابزار رایگان سئو بهترین متن لنگر را برای استفاده در هر URL کشف کنید. سایت مپ یا نقشه سایت، یک صفحه از وب سایت شماست که با لیست کردن آدرس تمامی صفحاتتان، به ربات‌های موتور جستجو کمک می‌کند راحت‌تر سایتتان را بررسی و ایندکس کنند. قسمت search result یعنی همین صفحه‌ای که عکس آن را در بالا دیدید، یکی از بخش‌های پرکاربرد سرچ کنسول است که می‌توانید عملکرد سایت خود را در گوگل بررسی کنید. مثلاً می‌توانید به تفکیک هر عبارت، صفحه، کشور، وسیله‌جستجو نوع جستجو و تاریخ بدانید چقدر بازدید و کلیک گرفته‌اید، رتبه شما در گوگل چند است و نرخ کلیک سایت شما چگونه است.

با وارد کردن آدرس ایمیل خود میتوانید اطلاعات تکمیلی زیادی در مورد سایت خود دریافت کنید. این ابزار اطلاعاتی در مورد اعتبار صفحه، نرخ اسپم، تعداد بک لینک ها را در زمان کوتاهی نمایش می دهد. علاوه بر این، این اطلاعات پس از این که کلمه ای را در گوگل سرچ می کنید، پایین هر سایت هم نمایش می دهد. Ahrefs SEO Toolbar اکستنشنی رایگان برای مرورگر کروم است که آمار و اطلاعات مختلفی از فاکتورهای سئو را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار بهترین کلمات کلیدی دارای رتبه، موقعیت سایت در SERP گوگل، اطلاعات بک‌لینک‌ها و ریدایرکت‌های هر صفحه را نشان می‌دهد. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند.

نسخه رایگان نرم‌افزار فراگ حداکثر ۵۰۰ عدد url را می‌تواند کرال و آنالیز کند. از ابزار Screaming Frog برای یافتن مشکلات سئو داخلی، مانند لینک‌های خراب، محتوای تکراری و عناوین بسیار کوتاه یا بیش از حد طولانی و … استفاده می‌شود. در حالی که بحث در مورد چگونگی عملکرد API زبان طبیعی Google برای SEO وجود دارد ، هیچ منکر یک ابزار جالب با تجزیه و تحلیل پیشرفته است. بسیاری از مردم درک نمی کنند که Ahrefs یک چک لیست بک لینک رایگان ارائه می دهد، اما آنها این کار را انجام می دهند، و این بسیار خوب است. این تعداد محدودیت های تعدادی در مقایسه با ابزار پرداختی تمام عیار آنها دارد.

استفاده از این ابزارها نه تنها به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. این افزونه به شما کمک می‌کند با سرعت زیاد رقبای‌تان در سطح وب را به‌شکل کلی بررسی کنید. Kwrank یک ابزار سئوی ایرانی است که فقط در زمینه بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت به کاربرانش کمک می‌کند. این یعنی به کمک این ابزار می‌توانید ببینید که هر کلمه کلیدی‌تان در گوگل چه رتبه‌ای گرفته و چه تغییراتی داشته. یکی دیگر از ابزارهایی که در زمینه تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، ابزار Ubersuggest است. با استفاده از این ابزار کاربردی به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی رقابتی حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

با نصب و فعال‌سازی این افزونه، شما می‌توانید در حین بارگذاری و انتشار محتوا، شاهد بررسی آن از طرف این افزونه باشید. در واقع، افزونه Yoast SEO مواردی را که از نظر موتورهای جستجو مهم هستند، در محتوای شما بررسی می‌کند و برای بهبود آن، پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد. ابزارهای بررسی سئو سایت، همان برنامه‌ها یا پلتفرم‌های آنلاینی هستند که به شما کمک می‌کنند تا وب‌سایت خود را از نظر موتورهای جستجویی مثل گوگل آنالیز کنید. یعنی شما را جای گوگل قرار می‌دهند تا بتوانید از دید این موتور جستجو، عوامل مختلفی مثل ساختار سایت، محتوا، کلمات کلیدی، لینک‌ها و سرعت بارگذاری را بررسی کنید. با استفاده از Site Auditor، می‌توانید به تجزیه و تحلیل کاملی از وب‌سایت خود بپردازید و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنید.

Google Search Console کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از آن ندارید. آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود. تفاوت بین یک پایگاه دانش و یک وبلاگ چیست؟ این نوع سوالی است که سری به این بخش بزنید جوابش را می‌خواهید یافت. اگرچه آن­ ها ویژگی­ های قابل خریداری هم عرضه می ­کنند، هسته ­ی اصلی این پلاگین هنوز رایگان است و تمام چیزیست که شما به آن احتیاج دارید. تصویر بالا هم پلن‌های مختلفی که این ابزار برای خرید مشخص کرده را به شما نشان می‌دهد. اگر تا کنون از آن استفاده نکرده اید، توصیه می‌کنم حتما آن را امتحان کنید.

رابط کاربری تقریباً “کارتهای علیه بشریت” وجود دارد که به آن شورش می کند. صرف نظر از این، اگر می خواهید لیستی عظیم از سوالات از هر مجموعه کلید واژه ایجاد کنید، این ابزار go-to شماست. همانند Link Redirect Trace ، Redirect Path ابزاری مناسب از افراد خوب در Ayima است که مسیرهای تغییر مسیر و اطلاعات هدر را برای هر URL که بازدید می کنید نشان می دهد. Gotta تصدیق کنید، من سالها از این پسوند استفاده کرده ام و تقریباً همیشه در مرورگر من “روشن” است. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و به‌طور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی می‌شوند. استفاده صحیح از آن‌ها در صفحات محصول و لندینگ‌پیج‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد.

رند دیگر برای ماز کار نمی‌کند، اما تحلیل‌های دقیق او درباره روندهای سئو همچنان ارزش توجه دارد و باید بخشی از لیست منابع سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باشد. خیلی عجیب است که چرا آدم‌های کمی درباره کانال یوتیوب Google Search Central صحبت می‌کنند. این ویدیوهای کاملاً رایگان که شامل برخی از فنی‌ترین ویدیوهای سئو موجود هستند، توسط تیم وب مستر خود گوگل تهیه شده است. بهترین راه برای یافتن آن‌ها استفاده از موتور جست‌وجویی مانند گوگل است. به‌جز این، باید اعتراف کرد که کارشناسان سئو روی گوگل به‌عنوان مرجع انحصاری سئو تمرکز کرده‌اند.

تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به‌جای هدف جستجو (Search Intent) از هدف کاربر (User Intent) هم استفاده می‌شود. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم.

پس از مدتی متوجه خواهید شد که تهدیدات بزرگ برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو را پشت سر گذاشته‌اید. فرض کنید سئوی سایتتان را انجام داده‌اید، اما هنوز آنطور که باید مورد توجه گوگل قرار نگرفته. از کجا باید عیب و ایرادها را پیدا کنید؟ با خودتان می‌گویید کاش برنامه‌ای بود که می‌گفت اشکال کار از کجاست. SEO SiteCheckup همان برنامه‌ای است که در چنین موقعیتی به کمک شما می‌آید. محدودیتی که نسخه رایگان این ابزار دارد این است که شما می‌توانید فقط 5 مورد را با هم مقایسه کنید، ولی با همین 5 مورد هم تمام اطلاعات لازم دستتان خواهد آمد. افزونه Ahrefs’ SEO WordPress Plugin امکانی را برای شما فراهم می آورد که بتوانید ممیزی محتوای وب سایت خود را انجام دهید.

با اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، به صورت غیر مستقیم بر بهبود سئو سایت تاثیر می گذارد. در اصل هیچ سئو کاری نمی‌ تواند بی اطلاع از وضعیت سایت، برای ارتقا و بهبود سئو آن اقدام کند. گزارش‌هایی که توسط این ابزار به متخصصان فعال در زمینه ی سئو ارائه می‌شود، باعث بالا رفتن رتبه سایت خواهد شد. گوگل سرچ کنسول یا Google Search Console یکی از مهم ترین ابزارهای سئوی حرفه ای سایت است. شما با کمک این ابزار می توانید با گوگل ارتباط برقرار کرده و به درستی یا نادرستی عملکرد خود در مسیر بهینه سازی سایت پی ببرید.

این ابزار سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را ارزیابی می‌کند؛ در کنار نمره عملکردی که به سایت شما می‌دهد، توصیه‌هایی عملی هم برای شما دارد تا سرعت صفحات خود را بیشتر کنید. این ابزار چون توسط خود گوگل مدیریت می‌شود، مطمئن خواهید بود که داده‌های به دست آمده از آن دقیق هستند. البته این موضوع به این معنی نیست که رقبای شما جزو دشمنانتان هستند، اما بالاخره رقابت است و شما بهتر است بدانید که آن‌ها برای سئو و بازاریابی شان در حال انجام چه کاری هستند. اگرچه خودتان می توانید کارهای زیادی را در این رابطه انجام دهید، اما باید زمانی را برای بررسی رقبا و پیگیری آن‌ها کنار بگذارید. به طور مثال به قسمت داده‌های مرتبط با جستجو بروید؛ از طریق این بخش می‌توانید بفهمید ترافیک سایت از کجا تامین می‌شود (از تبلیغات گوگل، از کلمات کلیدی و ...). روی چه کلماتی بیشترین ترافیک را دارید و تبلیغات شما روی کدام کلمه‌ها بیشترین بازده را داشته است.

این راهنمای سئو به شما می‌گوید که چطور از SERPStat برای بهبود نمره‌ها سئو وب‌سایت خود استفاده کنید. سرچ انجین لند، سایت مرجعی برای آموزش سئو است پس راهنمای سئو آن یکی از مهم‌ترین و مفیدترین راهنماهای سرچ موجود است. این ابزار برای انجام جستجوی کلیدواژه بسیار عالی عمل می­ کند چون به شما قابلیت­ های keyword difficulty و حجم جستجو و سایر موارد مربوطه را ارائه می­کند. اگر سایتتان را هنوز به سرچ کنسول وصل نکرده اید، مطلب " ثبت سایت در سرچ کنسول " را مطالعه کنید. چنین سایتی باید به طور کامل پیاده سازی و مجددا کدنویسی شود به ویژه وقتی که کدهای قبلی وجود نداشته باشد. مطمئن باشید شما نیز مثل من از پیگیری و بررسی داده‌های به دست آمده لذت خواهید برد، اما مطمئناً نمی توانید این کار را به طور مداوم انجام دهید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری