استراتژی سئو در یاهو

راهنمای جامع تدوین استراتژی سئو در سال 2023

برای کسب رتبه‌های بالای گوگل و بدست آوردن جایگاه صفر گوگل یا رتبه اول گوگل قرار نیست که در همه چیز عالی باشیم، بلکه باید بهتر از رقبا باشیم. یک استراتژی خوب، با شناسایی دقیق ضعف‌ها و قدرت‌ها، مخاطب و رقبا می‌تواند ما را در جهت بهتر شدن و بدست آوردن بهترین رتبه‌ها در گوگل کمک کند. البته باید اشاره کنیم که در نظر گرفتن این موارد، به معنای دست‌کم گرفتن سایر روش‌ها نیست؛ پیشنهاد می‌کنیم سعی کنید همیشه مهم‌ترین ترندهای لینک‌دهی دنیای سئو را بررسی کرده و تدوین استراتژی سئو خود را بر طبق جدیدترین تکنیک‌های موجود انجام دهید. جدول زمانی برای دیدن نتایج از یک استراتژی سئو، بسته به عواملی مانند رقابت‌پذیری صنعت شما و اثربخشی تلاش‌های بهینه‌سازی می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی در رتبه‌بندی و ترافیک باشیم. اگر شما از لینک سازی طبیعی برای وب سایت خود استفاده کرده باشید نیازی نیست که نگران پنالتی شدن از طرف گوگل و یا مجازات‌های آن باشید.

گوگل روز به روز هوشمندتر می‌شود؛ بنابراین شما باید برای موفقیت تلاش بیشتری کنید. گوگل دیگر فقط به محتوای متنی نگاه نمی‌کند؛ بلکه به نحوه تعامل کاربران با سایت توجه دارد. اگر یک وب‌سایت سریع، ریسپانسیو و بدون تبلیغات آزاردهنده باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت. معیارهایی مثل زمان ماندگاری کاربر (Dwell Time)، نرخ پرش (Bounce Rate) و تعاملات کاربر (User Engagement) نقش بزرگی در رتبه‌بندی دارند. بهینه‌سازی Core Web Vitals، استفاده از طراحی موبایل‌محور (Mobile-First Design) و کاهش زمان بارگذاری صفحه (Page Load Speed) از ضروریات سئو در ۲۰۲۵ هستند.

برای این منظور نیاز است که بعد از گذشت مدتی در رابطه با تعداد کل بازدیدکنندگان، نرخ کلیک (CTR)، ترافیک جستجو و نرخ پرش (Bounce Rate) اطلاعاتی به دست بیاورید. اگر خاک شما حاصل خیز باشد ولی به درستی بذرها کاشته نشوند، گیاهی به ثمر نمی رسد. به این منظور محتوای ایجاد شده باید غنی از کلمه کلیدی باشد و به درستی در قسمت‎ های مهم سایت از جمله عنوان اصلی، تگ‎های H1…H6، آلت تصاویر، متاتگ، توضیحات متا و آدرس صفحه به نحوی اضافه شود که Keyword Stuffing در نظر گرفته نشود. با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بفهمید مخاطبان هدف شما چه کلماتی را جست‌وجو می‌کنند و بیشتر دنبال چه چیزهایی هستند؛ یا اصلا مخاطبان چقدر با حوزه کاری شما آشنا هستند و به استفاده از محصول و خدمات شما میل و رغبت دارند. آموزش در حوزه سئو در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته در دسترس است، بنابراین هرکسی می‌تواند یک برنامه آموزشی مناسب را پیدا کند که با نیازها و سطح مهارت خود، مطابقت داشته باشد.

اگر بارگذاری تصاویر یا رسانه ها با حجم بالا انجام شود باعث افت سرعت و بازخورد منفی تجربه کاربری می شود. اگر فکر می‌کنید چیزی از قلم افتاده یا برای تدوین استراتژی به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، حتماً برایمان بنویسید تا در اسرع وقت جواب بدهیم. اگر بعد از ارزیابی شاخص‌های کلیدی عملکرد، متوجه شدید استراتژی‌تان جواب می‌دهد که هیچ، دست به آن نزنید و با همین فرمان جلو بروید. اما اگر چندین ماه گذشت و هیچ تغییر و روند رو به رشدی در عملکرد سایت ندید، وقتش است که یک بازنگری و اصلاح در استراتژی‌تان داشته باشید. برای یادگیری این تکنیک‌ها و لینک‌سازی اصولی، می‌توانید سری به صفحه آموزش رایگان لینک‌سازی بزنید.

بهترین کاری که می توانید بکنید اینست که عملکرد این سه روش را بفهمید و روی شباهت ها تمرکز کنید.

این زبان یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است که در مرورگرهای کاربران اجرا می‌شود و دستورات را به جای پردازش کردن در سرور بر روی مرورگر کاربر پردازش می‌کند. HTML یک زبان نشانه گذاری محسوب می‌شود و مخفف عبارت Hypertext Markup Language می‌باشد. این زبان موجب می‌شود تا عکس‌ها و محتوای موجود در فضای اینترنت با شکل‌های مختلف و گوناگونی در مرورگر شما قابل مشاهده باشند. تنها باید یک بار در یک مقاله از آن استفاده شود و اگر بیش از یکبار استفاده شود محتوایی که تولید کرده‌ایم به شدت تخریب می‌شود.مثلاً تصور کنید شما مقاله‌ای نوشته‌اید که عنوان آن باید H1 باشد. رتبه الکسا یا Alexa Rank در واقع نشان دهنده میزان محبوبیت یک وب سایت از بین میلیونها وبسایت است. به این صورت که اگر یک وب سایت دارای رتبه الکسا یک باشد، به عنوان محبوب‌ترین سایت در دسته یا موقعیت مکانی خود است.

در این مقاله همه چیزهایی که برای اجرای یک استراتژی مؤثر سئو نیاز دارید را یاد خواهید گرفت. امید است که در سال جدید، کسب‌وکارهای بیشتری از ابزارهای قدرتمند محتوا استفاده کنند. به دلیل اینکه بهینه‌سازی محتوا می‌تواند تاثیرات فوری در تمامی کلمات کلیدی و رتبه‌بندی سایت شما داشته باشد. در سال ۲۰۲۵ باید روی تمامی جوانب سئو به صورت مستقیم سرمایه‌گذاری کنید، بهبود سیگنال‌های مربوط به Core Web Vital در صفحات سایت، می‌تواند بیشترین تاثیر ممکن را روی عملکرد شما در نتایج جستجو داشته باشد. البته در این راه نیازمند یاری توسعه‌دهندگان وب هم هستید، اما ابزارهای رایگانی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید، می‌توانند جاهایی که صفحات شما نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنند. در تصویر زیر نمونه خروجی ابزار واژه گستر را برای عبارت "طراحی استراتژی" مشاهده می‌کنید.

داشتن استراتژی سئو در حوزه کلمات کلیدی به تنهایی باعث نمی‌شود رتبه‌های بالای نتایج جستجو را بدست آورید. درواقع با تدوین یک استراتژی حساب‌شده در سئو، به جای آنکه بر اساس ذهنیات خود عمل کنید، با توجه به نیازهای مخاطبان و آنچه جستجو می‌کنند، پیش خواهید رفت. این کار از یک سو باعث می‌شود سایت شما زودتر به اهداف مدنظرتان دست پیدا کند و از سوی دیگر به شما کمک می‌کند عملکرد سایت را همواره زیرنظر داشته باشید. در واقع شما در هر مرحله از کار می‌توانید نتایج بدست آمده را با اهداف تعیین شده در استراتژی سئو مقایسه کنید و عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهید. موضوعاتی که توسط کاربران در موتورهای جستجو سرچ می‌شوند همان عبارت‌ها و کلید واژه‌هایی هستند که به وسیلهٔ کاربران در فرم جستجو تایپ می‌شوند.

همچنین یاهو طرفدار متنی که از لینک های ورودی می آید، می باشد در حالیکه گوگل نیست. در مواردی که برای عبارت جستجو دو معنی و ایهام وجود دارد، گوگل رتبه بالاتر را به سایت هایی میدهد که محبوب ترند اما بینگ رتبه بالا برای نتایج و وب سایت هایی که محلی (لوکال) هستند در نظر می گیرد، که این بازهم یک مزیت دیگر برای شرکت های کوچک و محلی محسوب می شود. با این حال، مراقب باشید که از کلمه کلیدی استفاده نکنید زیرا اکثر موتورهای جستجو و خوانندگان انسانی از این عمل اخم می کنند. در عوض، سعی کنید ابتدا محتوای خود را برای خوانندگان و در مرحله بعد برای موتورهای جستجو بنویسید. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.

تقلید کردن از رقبا یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانیم در سئو انجام بدیم، زیرا نهایتا باعث خواهد شد که همواره دنباله‌رو رقبای خود باشیم. استراتژی‌های سئو شامل 4 نوع هستند که در ادامه به طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت. به بیان ساده‌تر زبان برنامه نویسی در ابتدا برای ساخت محصولاتی مانند مایکروسافت اکسل، پاورپوینت و مایکروسافت ورد نوشته شدند. اما بعد از گذشت مدتی زمان به روز رسانی این برنامه‌ها فرا رسید و در آن زمان نیاز بود که ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی به این برنامه‌ها اضافه شود. در این زمان بود که زبان اسکریپت نویسی که یک نوع زبان برنامه نویسی است ساخته شد. به عنوان مثال لینکی که با عنوان استاد وب به صفحه‌ای در سایت استاد وب تعلق می‌گیرد.

بررسی کلمه‌های کلیدی رقبا، مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت آن‌ها، نقاط ضعف و قوت و سایر موارد مشابه دیگر، به شما کمک می‌کند که چارچوب کلی عملکرد رقبای خود را درک کرده و سپس با توجه به آن‌ها، تدوین استراتژی سئو کسب‌وکار خود را آغاز کنید. با کمک آنالیز رقبا می‌توانید میزان رقابت در حوزه کاری خود را بسنجید و نسبت به حجم فعالیت‌های موردنیاز یک براورد کلی به دست آورید. شما می‌توانید رتبه رقبا در کلمه‌های کلیدی مختلف، نقد و نظرات مخاطبان آن‌ها، استراتژی بلاگ رقبا و بک لینک‌های آن‌ها را بررسی کرده و برای تدوین استراتژی خود از آن‌ها الهام بگیرید. شاید مهمترین بخش سئو همان کلمات کلیدی باشد که شما برای وب سایت خود در نظر می‌گیرد. یکی از ابزارهایی که برای به دست آوردن کلمات کلیدی استفاده می‌شود گوگل ادوردز می‌باشد. عبارت Zombie Pages یا صفحات زامبی بیشتر به صفحاتی از یک وب سایت گفته می‌شود که نه زنده‌اند نه مرده.

برنامه ریزی دقیق با اهداف بلند مدت، برای بهبود رتبه سایت در گوگل را تدوین استراتژی سئو می گویند. بدون داشتن نقشه راه سئو، رسیدن به مقصدی مطمئن برای فروش و توسعه کسب و کار آنلاین دشوار و بعضی مواقع نشدنی خواهد بود! تدوین استراتژی سئو، برای رسیدن به افزایش ترافیک ورودی و درآمدسازی وب سایت پیشنهاد می ‎شود. این عبارات به کاربران علاقه مند اجازه می دهد تا محتوای شما را در SERP ها پیدا کنند. ممکن است بخواهید اغلب از کلمات کلیدی استفاده کنید تا در صفحات نتایج مرتبط یاهو رتبه خوبی برای آنها کسب کنید.

تجربه به ما ثابت کرده است که ترافیک ورودی و موتورهای جستجو می‌توانند یک موفقیت سازماندهی شده برای یک وبسایت تلقی شوند. اما در صورت سئو و بهینه نبودن وب سایت این موضوع عملی عکس برای وب سایت خواهد داشت. تصور کنید می‌خواهید کسب و کاری مربوط به استخر شنا راه بیندازید و قصد دارید با نام Fiberglass Pool رتبه خوبی در موتور جستجو به دست آورید. این کلمه کلیدی کوتاه همان چیزی است که شما برای ارائه محتوای‌تان از آن استفاده می‌کنید. برای مثال همان‌طور که در تصویر می‌بینید، کلمات کلیدی fiberglass pool prices و fiberglass pool cost موارد پیشنهادی شما هستند.

برای بهبود سئو وب‌سایت و کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو، لازم است تا استراتژی سئو مشخصی داشته باشیم. استراتژی سئو سایت باید بر تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، بهبود سرعت بارگذاری صفحات و موارد دیگر متمرکز شود. در این مقاله به آموزش تدوین استراتژی سئو می‌پردازیم و توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید برای وب‌سایت خود یک استراتژی جامع تدوین کنید. استراتژی سئو مجموعه‌ای از روش‌ها و راهکارهایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان به بهبود رتبه سایت در نتایج کمک کرد. در کل، تدوین یک استراتژی سئوی موفق به تحقق اهداف شما در دنیای دیجیتال کمک بسیار زیادی کند. در این مقاله به طور کامل به آموزش استراتژی سئو پرداختیم و توضیح دادیم که با طی چه مراحلی می‌توانید به یک استراتژی دقیق و موثر دست پیدا کنید.

پس از تعیین اهداف و شاخص عملکرد کلیدی، باید جست‌وجوی و تعیین کلمه کلیدی را آغاز کرده و در ادامه، صفحات فرعی یا همان صفحات کلاستر سایت خود را مشخص کنید. کلمه‌های کلیدی تعیین شده باید کاربر را به صفحات کلاستر منتقل کرده و از آن‌جا به سایر بخش‌های سایت هدایت کنند. به بیان دیگر Text to HTML Ratio نشان دهنده این موضوع است که چند درصد از محتوای موجود درون یک صفحه وب سایت متن است و چند درصد آن از کدهای html تشکیل شده است. این ابزار حتی می‌تواند مقدار هر کدام را با یکدیگر مقایسه کند و به شما بگوید چند درصد از کل صفحه‌ای که در پیش روی شما است از متن و یا از کد html تشکیل شده است. زمانی که به یک تصویر لینک داده شود موتورهای جستجوی نظیر گوگل از تگ Alt تصویر به عنوان انکر تکست استفاده می‌کنند. وقتی که صفحات وب سایت شما به وسیله یک مرورگر بارگذاری می‌شود Page View برای وبسایت شما اتفاق می‌افتد.

به بیان دیگر این صفحات محتوای جالبی ندارند و به طور کلی کاربران را به خود جذب نمی‌کنند. این گونه پیج ها هیچ ارزشی برای موتورهای جستجو و همچنین کاربران آن ندارند و تنها ساخته شده‌اند؛ به این دلیل که زمانی فردی تصمیم داشت تا روی یک کلمه کلیدی خاص رتبه‌ای به دست بیاورد اما اینطور نشد. یک اصطلاح استعاره‌ای است که از آن برای توضیح دادن اینکه چرا بیشتر وب سایت‌هایی که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند رتبه‌های پایین‌تری نسبت به وبسایت‌های قدیمی‌تر در صفحه نتایج موتورهای جستجو به دست می‌آورند. Sandbox گوگل استعاره‌ای از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول بازی کردن هستند تا به این وسیله به چیزی آسیب نرسانند. از آنجایی که موتور جستجوگر گوگل هیچ وقت این سیستم را تأیید نکرده است ممکن است که عده‌ای از آن خبر نداشته باشند. Social Signal نشان می‌دهد که بین کاربران شبکه‌های اجتماعی و مجازی، از وب سایت شما، محتوایی که در آن منتشر کرده‌اید و محصولات یا خدماتی که در وب سایت خود به کاربرانتان عرضه می‌کنید، صحبت‌هایی در میان است.

به این منظور باید برای کلمات کلیدی که برای آن تولید محتوا می کنید اهمیت ویژه ای قائل شوید و با تدوین یک استراتژی سئو داخلی محتوای خود را بهینه سازی کنید. الگوریتم‌های جدید گوگل بر نیت جستجو (Search Intent) تمرکز دارند و دیگر صرفاً بر کلمات کلیدی (Keywords) تأکید نمی‌کنند. کاربران دیگر فقط به دنبال اطلاعات عمومی نیستند؛ آن‌ها می‌خواهند پاسخ دقیق، کوتاه و کاربردی بگیرند. سئو معنایی (Semantic SEO) در این سال‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده و موتورهای جستجو (Search Engines) قادرند تفاوت میان اطلاعات سطحی و محتوای باکیفیت را تشخیص دهند. برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، وب‌سایت‌ها باید علاوه بر انتخاب کلمات کلیدی مناسب، روی تحلیل نیت کاربران تمرکز کنند. محتوای “پاسخ سریع (Quick Answer)” و “نتایج برجسته (Featured Snippets)” بخش مهمی از استراتژی سئو خواهند بود.

همانطور که زبان‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن بین انسان‌ها وجود دارد مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه نویسی نیز موجود هستند که برنامه نویسان به کمک آنها با کامپیوتر خود ارتباط برقرار می‌کنند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه نویسی که در حوزه سئو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند را برایتان نام برده و در مورد هر کدام از آن‌ها توضیحات مختصری را در اختیارتان قرار می‌دهیم. حال تصور کنید شما مقالات بسیار متعددی دارید و تمامی مقالات به یکدیگر لینک شده‌اند، شبیه به یک دایره تارعنکبوتی گونه می‌شود که تمامی مطالب وب سایت شما با چندین رشته به یکدیگر متصل شده‌اند؛ و این از نظر گوگل بسیار مورد پسند است. این در راستای همان سئوی معنایی است؛ زیرا گوگل و ربات‌های آن به راحتی درک می‌کنند که معنای وبسایت شما از نظر کاربر انسانی چگونه است. Wiki به سایت‌هایی گفته می‌شود که این امکان را به کاربران و بازدیدکنندگان خود می‌دهند تا محتوایی که درون آن وجود دارد را به‌روزرسانی کنند و یا اینکه خود کاربران در اینگونه سایت‌ها محتواهایی را به وجود بیاورند. وب سایت‌های واکنش گرا را رسپانسیو می گویند؛ یعنی اینکه وب سایت شما به همان زیبایی که در کامپیوتر باز می‌شود در تبلت، گوشی و … بر حسب سایز صفحه نمایش باز شود؛ یعنی وب سایت شما نسبت به اندازه صفحه نمایش منعطف باشد.

هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.

تدوین استراتژی سئو به شما در کسب درآمد و موفقیت کمک میکند تا با شناسایی کامل بازار و رقبای خود، چالش ها را پشت سر بگذارید و به اهداف بلند مدت دست یابید. سئو خارجی شامل تمامی فعالیت هایی است که خارج از سایت، برای کسب رتبه و ترافیک سایت انجام می شود. این اقدامات شامل لینک سازی، ایجاد مطلب در سایت های دیگر با دریافت بک لینک از آن محتوا، اشتراک گذاری مطالب در سایت های دیگر و …. در صورتی که این اقدامات بیش از حد انجام شود یا گوگل تشخیص دهد این لینک ها خریداری شده اند، امکان دارد از سمت گوگل با اتهام استفاده از روش های سئو کلاه سیاه جریمه شوید؛ برای همین با داشتن یک استراتژی سئو خارجی مطمئن، اقدامات مربوطه را انجام دهید. در این راهنما سعی کردیم هر چیزی که باید درباره تدوین استراتژی سئو سایت می‌دانستید با شما در میان بگذاریم و کمک‌تان کنیم تا یک استراتژی درست‌وحسابی برای بهینه‌سازی سایت‌تان طراحی کنید. اگر چه درست است که موتور جستجو گوگل در صدر است ولی این به این معنی نیست که شما بهینه سازی موتور جستجو خود را محدود کنید، چون گوگل وجود دارد!

گوگل از ربات‌هایی که با نام خزنده «crawler» شناخته می‌شوند، برای اسکن کردن وب‌سایت‌ها و جمع‌آوری اطلاعاتی که با جستجوها مطابقت دارند، استفاده می‌کند. با گنجاندن کلمات کلیدی در متا دیتا به گوگل این فرصت را می‌دهید تا سریع‌تر ارتباط صفحه شما را با آن کلمه و عبارت جستجو شده درک کند. قبلاً می‌توانستید از یک کلمه هر تعداد که می‌خواهید در محتوا جا بدهید و تکرار آن نشان از صحیح بودن محتوای شما بود. اما به مرور زمان این رویکرد باعث تولید محتوای اسپم و جریمه شدن سایت‌ها توسط الگوریتم‌های گوگل شد. امروزه شما باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید، از تنوع زیادی از کلیدواژه‌ها استفاده کنید و آن‌ها را به‌طور طبیعی در متن قرار دهید.

همچنین، محتوای گیمیفای (Gamified Content) که شامل المان‌های بازی‌وار (Gamification Elements) است، می‌تواند باعث افزایش تعامل کاربران شود. سایت‌هایی که از ابزارهای محتوای تعاملی استفاده می‌کنند، معمولاً نرخ پرش پایین‌تر و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتری دارند. در نتیجه، محتوای استاتیک دیگر کافی نیست و باید از عناصر تعاملی برای حفظ کاربران و بهبود سئو استفاده کرد. با افزایش محبوبیت پادکست‌ها (Podcasts) و ویدئوهای کوتاه (Short-form Videos)، کاربران بیشتر به دنبال دریافت اطلاعات در قالب‌های دیداری و شنیداری هستند. الگوریتم‌های گوگل اکنون می‌توانند محتوای ویدئویی را تحلیل کنند و حتی بخش‌های خاص آن را به کاربران پیشنهاد دهند. استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو می‌تواند باعث افزایش رتبه‌بندی شود.

از ابزار تحلیل مختلف استفاده کنید تا بتوانید ترافیک ارگانیک خود را تحت نظر بگیرید. این ابزار حجم فایل‌های ویدیویی، عکس‌ها و گیف‌ها را بدون کاهش کیفیت، کم می‌کنند. از همین رو بهتر است یک استراتژی محتوا نیز تدوین کنید تا بتوانید بهتر روی اهداف‌تان تمرکز داشته باشید. برای تحلیل رقبا، می‌توانید از ابزارهای سئو مثل semrush و ahref کمک بگیرید؛ منتهی این ابزارها پولی هستند و باید برای استفاده، اشتراک‌شان را تهیه کنید که البته به نظر من ارزش هزینه کردن را دارد. برای اینکه نه خودتان، نه اعضای تیم‌تان گیج و سردرگم نشوید، بهترین کار این است که هدف‌تان را در قالب و چارچوب اسمارت (SMART) تعریف کنید. برای همین است که می‌گویم استراتژی داشتن کمک‌تان می‌کند هدف‌ و مسیر رسیدن به آن را بشناسید و هزینه و زمان‌تان را در جای درست خرج کنید.

همچنین اجرای فرایند سئو نیاز به زمان دارد تا بتوان تمام ترفندها و تکنیک‌های آن را برای یک وب‌سایت اجرا کرد. در واقع زمان یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌های اولیه برای سئو شدن وب سایت و یا یک صفحه خاص است. اولین قدم در استراتژی سئو، شناسایی کلید واژه‌های مرتبط و با ترافیک بالا است که کاربران برای جستجو استفاده می‌کنند. در حقیقت، یک استراتژی سئو جامع باید به طور کامل به همه جنبه‌های سئو توجه داشته باشد. این موضوع شامل تاکتیک‌های مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی و کنترل بک لینک‌ها می‌شود. نیازی به تاکید نیست که شما باید با هر صفحه از سایت خود یک یا چند کلمه کلیدی را که جستجوی زیادی دارند، هدف بگیرید.

برای تدوین برنامه عملی استراتژیک می توان از ابزارهای طراحی استراتژی مثل جدول SWOT استفاده کرد. از هر ابزاری که استفاده کنیم، نهایتا لازم داریم که یک برنامه مشخص عملی و زمان بندی شده داشته باشیم که طبق آن برنامه بتوانیم به هدف مورد نظر برسیم. زمانی که تازه طراحی و راه‌اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی در حال جان گرفتن بود. به لینک‌هایی که در سر صفحه یا Header و پانویس یا Footer یک وب سایت وجود دارد Sitewide links گفته می‌شود. این لینک‌ها ممکن است بنا بر نوع قالب و فرمت وب سایت در نوار کناری سایت نیز وجود داشته باشند. Sitewide links در بیشتر یا همه صفحاتی که در یک وب سایت وجود دارد مشاهده می‌شود.

امروزه اهمیت سئو برکسی پوشیده نیست و با بکارگیری اصول و تکنیک‌های صحیح SEO، کسب و کارها می‌توانند به جایگاه ایده‌آلی در نتایج جست‌وجوی گوگل دست یابند و به این ترتیب، جریان ترافیک هدفمند و باکیفیتی را به سوی خود جذب کنند. این مقاله در صدد است تا با بررسی جامع استراتژی‌های کلیدی سئو و چگونگی پیاده‌سازی آن‌ها، به ارائه راهکارهای کاربردی در این زمینه بپردازد. جهت داشتن یک استراتژی سئو مناسب می‌بایست تمامی حوزه‌های سئو داخلی، سئو خارجی، سئو محتوا و سئو تکنیکال را پوشش دهید تا بتوانید با اتخاذ این استراتژی‌ها، به رتبه برتری دست یابید. محتوای سایت باید باکیفیت و جذاب باشد تا مخاطبان با سایت شما ارتباط برقرار کنند. تولید محتوا می‌تواند شامل قالب‌های مختلفی مانند پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدئو یا پادکست باشد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید یک پلاگین نقشه سایت برای کمک به ایجاد آن پیدا کنید. با این حال، اگر از یک افزونه SEO استفاده می کنید، احتمالاً نقشه سایت را برای شما ایجاد می کند. داشتن بک لینک از وب سایت های معتبر و رهبران صنعت شما می تواند رتبه بندی محتوای شما را افزایش دهد. علاوه بر این، این URL ها می توانند ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت کنند. صرف نظر از اینکه می خواهید برای کدام موتور جستجو رتبه بندی کنید، توصیه می کنیم برخی از بهترین شیوه های اولیه سئو را دنبال کنید. این تکنیک ها می توانند به رتبه بهتر محتوای شما و متمایز شدن از رقبا کمک کنند.

زبان CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets می‌باشد و برای به وجود آوردن تغییراتی در اسنادی که به وسیله زبانهای نشانه گذاری مانند زبان html نوشته شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند. Html به عنوان یک استخوان بندی برای یک سازه محسوب می‌شود و از زبان css به عنوان جزئیاتی برای زیبا سازی ظاهر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان به توسعه دهندگان دنیای وب این اجازه را می‌دهد تا تغییراتی در ظاهر صفحات وب سایت خود به وجود بیاورد. این تغییرات شامل تغییر اندازه فونت و نوع آن، تغییر سایز، تغییر رنگ و تغییر در عناصری مانند رنگ متن و رنگ لینک‌ها و… می‌شود. زبان برنامه نویسی به افراد این اجازه را می‌دهد تا به زبانی که کامپیوترها متوجه می‌شوند به آنها دستورالعمل‌ها را القا کنند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/